Ordkendskabskort
Hvad er det?
-
Dialogisk naturvidenskabelig undervisningsmetode
Det er ikke…
-
Tavleundervisning
-
Deduktiv
Egenskaber
4 trin:
-
Problemafdækning
-
Hypotesedannelse
-
Undersøgelse af hypotese
-
Konklusion, validering og kontekstualisering
Lærerrollen:
-
Vejleder/guide
-
Spørgende
-
Autentisk
Teori-baggrund:
-
Konstruktivisme
-
Sociokulturel læring (i praksisfællesskab)
-
Gruppebaseret elevcentreret undervisning
-
Eleverne vil være reflekterende og aktivt
udforskende og de har medansvar
-
Skal skabe forståelse for overordnede principper
og begreber og skabe motivation hos eleverne
-
Formativ og summativ evaluering
Arbejdsmetoder:
-
Observerende
-
Undersøgende
-
Registrerende (dataindsamling)
-
Hypotesedannende
-
Forudsigende
-
Eksperimenterende
-
Kommunikerende
-
Konkluderende
-
Konstruerende (designe og bruge udstyr og
redskaber)
Eksempler
-
Respiration
-
Svømmeblære hos fisk
-
Flyde/synke forsøg med frugt og grønsager
-
Energi (vindmølle-bygning)
No comments:
Post a Comment